Verkoopgesprek

Wie kent ze niet, die vlotte babbeltrucjes? Dan nog een vraag: wie heeft er geen hekel aan? Bij tvvsales.nl bewijzen we dat het anders kan. Een goed gesprek over een product of dienst, niet in eerste instantie om het te verkopen,zo snel mogelijk, maar om de mogelijke klant te informeren over de mogelijkheden.

De houding is hierbij de basis, een ontspannen houding die vertrouwen wekt. Het gaat om het contact tussen twee of meerdere mensen, geen bedrijven of producten. Wat je ook wilt verkopen, zoals de diensten van een cateringbedrijf, een hypotheek of verzekering, keukens, badkamers of meubels, het principe blijft hetzelfde in het gesprek.

Tvvsales.nl heeft in alle opzichten naam gemaakt als het gaat om de allerbeste trainingen voor de verkoop. Marketing, leadgeneratie, koude en warme acquisitie, het zijn allemaal onderdelen van de training, wij doen alles van A tot Z en zorgen voor de allerbeste ontwikkelingen van allen die de training volgen. Met deze training maken we echt iedereen een perfecte verkoper, die het helemaal in de vingers krijgt.

Een voorbeeld van de training is koude acquisitie. Zorg dat je een lijst hebt, met de prospects voor de doelgroep van jouw bedrijf. Doe dit op de juiste tijden, waarop mensen in de gelegenheid zijn om te praten, hiervoor is er informatie via internet.

Een goed begin is het halve werk. Ga uit van de perceptie van de prospect, zet deze centraal. Toon interessen en stel vragen. Een goede begroeting, een pakkendeĀ  openingszin, een presentatie van het product in 30 seconden, zo kom je al heel dichtbij de potentiĆ«le klant. Er zijn ook manieren die helpen om met secretaresses om te gaan, zeker als het gaat om hen die je snel willen afpoeieren. Zo kom je tot een vervolggesprek en zelfs tot echte afspraak, om elkaar in levende lijven te ontmoeten.

Fasen verkoopgesprek

Een verkoopgesprek verloopt in diverse fasen. Het gesprek moet voorbereid worden, zodat je als verkoper reeds weet wat je zult zeggen, zoals een korte presentatie over een product. De opening van het gesprek is cruciaal.

Luisteren tijdens het verkoopgesprek

Luisteren en doorvragen zijn tevens belangrijke zaken. Zo kom je te weten waar de interesse en de behoefte van de klant zit. Zo wordt het nog eenvoudiger

Omkeren is ook een mogelijkheid, namelijk door de klant nadelen te vertellen als zij niet voor een product kiezen. Als je als bedrijf electronische beveiligingssystemen verkoopt, dan kun je kantoren, winkels en andere gebouwen wijzen op de nadelen, wat de gevolgen kunnen zijn zonder het systeem.

Geef de klant tijd om na te denken. Er zijn ook technieken voor de afronding en de nazorg van en verkoopgesprek.

Gratis offerte
Het is niet onze stijl om mensen achteraf onverwachte rekeningen te sturen. Daarom verstrekken wij vooraf, gratis en vrijbijvend, een offerte. Deze is overzichtelijk en begrijpelijk, toch kun je ook nog bij ons aankloppen als het gaat om uitleg. Advies en informatie is tevens gratis en uiteraard vrijblijvend. Laat je inspireren door onze mogelijkheden en de betaalbaarheid. We hopen je snel als onze klant te begroeten.

Meer informatie over de verkooptrainingen;